Vi söker nu en HR Manager att ta övergripande ansvar för företagets HR-avdelning och dess utveckling. Plats: Jakobstad med möjlighet till hybridarbete.
Sjöblom är en växande leverantör av tunga maskintjänster och helhetslösningar med över 60 års erfarenhet inom industri och infrabyggande. Vår verksamhet omfattar industriservice (logistik och underhåll), infrabyggande, återvinning och uthyrning av maskiner. Kompetens, pålitlighet, samarbete och utveckling har drivit Sjöblom framåt under åren, och de är fortfarande företagets nyckelord denna dag. Vi minimerar säkerhetsrisker och miljöpåverkan i vår verksamhet, exempelvis genom att kontinuerligt utbilda vår personal om miljöaspekter och säkerhet samt genom att använda moderna maskiner. Återvinning är en naturlig del av vår verksamhet, och vi strävar till att återanvända material i våra jordbyggnadsprojekt. Genom att noggrant planera våra projekt, optimera logistiken och materialåteranvändningen, säkerställer vi en energieffektiv användning av resurser. Vår verksamhet är certifierad enligt ISO 9001: 2015, ISO 14001: 2015 och ISO 45001: 2018 kvalitets-, miljö- och arbetsmiljöstandarderna. Besök www.sjoblom.fi för mer information.
Vi söker nu en HR Manager att ta övergripande ansvar för företagets HR-avdelning och dess utveckling.
Plats: Jakobstad med möjlighet till hybridarbete.
Positionens huvudsakliga uppgifter:
- Utveckla Sjöbloms HR-avdelning och -processer med ett team på +90 anställda (inklusive underleverantörer)
- Ansvar för utvecklingssamtal och personalens välbefinnande tillsammans med förmännen
- Delansvar för rekrytering inklusive rekryteringsprocesser, jobbannonsering, ansökningshantering, intervjuer och beslut gällande rekryteringar
- Ansvarig för lönehantering tillsammans med outsourceade lönespecialister
- Hantering av anställdas tidrapporter i företagets tidrapporteringssystem
- Ansvarig för företagets arbetsgivarvarumärke, inklusive utveckling av företagets arbetsgivarvarumärke, representation av Sjöblom på rekryteringsmässor och produktion av text- och videomaterial om att arbeta på Sjöblom
- Organisera personal- och rekryteringsevenemang
- Ansvarig för företagets efterlevnad av dess kollektivavtal samt kommunikation med arbetshälsovården
- Andra administrativa uppgifter och utveckling av företaget
Vi förväntar oss av dig:
- Lämplig utbildning för tjänsten
- Erfarenhet och bevis på lyckade rekryteringar
- Social intelligens, goda kommunikationsfärdigheter och samarbetsförmåga
- Erfarenhet av arbetsrätt
- 5 års erfarenhet av HR-administration
- Goda IT-färdigheter (t.ex. Word, Excel och Outlook)
- Språkkunskaper: starka muntliga och skriftliga färdigheter i finska, goda kunskaper i svenska och engelska är en fördel
Som person motiverar du och uppmuntrar andra, är socialt intelligent och skapar en positiv atmosfär. Du är självgående och välorganiserad. Du är bra på att kommunicera och du har en analytisk och människoinriktad inställning till ditt arbete. Du vill utvecklas och förbättras och du hittar lösningar på problem. Du vågar diskutera svåra frågor på ett bra, rättvist och direkt sätt.
Vi erbjuder dig:
- Intressanta arbetsuppgifter i en positiv arbetsmiljö
- Möjligheten att utvecklas, ta ansvar och vara en del av ledningsgruppen i ett växande företag
- En bra månadslön
- Omfattande företagshälsovård
- Sport- och kulturförmån
- Fritidsolycksfallsförsäkring
INFO:
Headhunter Jari Luoma
0500 666 867
jari.luoma@patrio.fi
Skicka vänligen in din ansökan med löneanspråk och CV senast den 7:nde maj 2023. Berätta om dina prestationer i dina tidigare positioner.
Ansök via länken nedan:
https://recruitcrm.io/apply/16805043018330010465nhF