Vi söker nu en HSEQ-chef till vårt energifyllda team för att ta ansvar för företagets säkerhets- och kvalitetsprocesser samt deras utveckling. Plats: Jakobstad med möjlighet till hybridarbete.
Sjöblom är ett växande familjeföretag inom industri- och byggsektorn, dedikerat till att erbjuda sina kunder de bästa möjliga helhetslösningarna med decennier av erfarenhet. Med vårt breda tjänsteutbud, vår moderna maskinpark, vårt grundliga planerings- och utvecklingsarbete samt vårt professionella team på över 80 personer är vi en pålitlig partner för industriella företag och den offentliga sektorn.
Sjöbloms grundvärderingar utgörs av säkerhet, hållbarhet och pålitlighet. Vi är engagerade i att kontinuerligt utveckla vår verksamhet, minska vår miljöpåverkan och erbjuda förstklassig kvalitet till våra kunder. Vår verksamhet är certifierad enligt ISO 9001: 2015, ISO 14001: 2015 och ISO 45001: 2018 kvalitets-, miljö- och arbetsmiljöstandarderna.
Uppgifter
Dina varierande arbetsuppgifter inkluderar övervakning och utveckling av våra säkerhets- och kvalitetsprocesser. Du ansvarar för interna och externa revisioner, årliga certifieringar, samt rapportering och utveckling av vår proaktiva säkerhetskultur i olika arbetsmiljöer, som exempelvis på byggarbetsplatser. Du samarbetar smidigt med olika intressenter inom arbetsmiljöskydd och fungerar som företagets arbetarskyddschef. Du har en viktig roll som ansvarig för miljö- och ansvarstagande och upprätthåller företagets HSEQ-standarder som en del av företagsledningen. Företagets huvudkontor är i Jakobstad, men arbetsuppgifternas natur möjliggör flexibelt hybridarbete.
Vi förväntar oss
Vi förväntar oss lämplig utbildning och/eller erfarenhet från liknande arbetsuppgifter, goda IT-färdigheter och möjlighet till resande till exempelvis företagets byggarbetsplatser. Du har förmågan att leda både saker och människor genom förändringsledning och bidrar till en positiv säkerhetskultur. I arbetet behöver du kunna utveckla verksamheten i enlighet med principen om kontinuerlig förbättring, samtidigt som du är socialt intelligent och har starka kommunikationsfärdigheter. Du är systematisk, produktiv och vill utveckla verksamheten på lång sikt. Vi kräver flytande muntliga och skriftliga färdigheter i finska. Kunskaper i engelska och svenska är en fördel.
Vi erbjuder dig:
- Fast anställning i ett växande och utvecklande familjeföretag
- Mångsidiga arbetsuppgifter inom kvalitet och säkerhet
- Möjligheten att utvecklas professionellt som en del av företagsledningen
- Möjlighet till flexibelt distansarbete och en positiv arbetsmiljö
- Omfattande företagshälsovård, sport- och kulturförmån samt fritidsolycksfallsförsäkring
Intresserad?
Rekryteringen genomförs i samarbete med Poolia. Ansök om tjänsten så snart som möjligt, dock senast den 31:a januari 2024. Vi behandlar ansökningar redan under ansökningstiden. För ytterligare information om tjänsten, kontakta Poolias regionchef Juha-Pekka Myllykangas på 050 913 4065 eller juha-pekka.myllykangas@poolia.fi. Alla samtal, email och ansökningar behandlas konfidentiellt.
Ansök